Startsidan  Om mig  Kontakta mig

Kärleksmums

 

Kärleksmuuuuuummms!

Detta receptet är ett av mina favoriter. Har man smakat en ruta så kan man inte låta bli att ta flera!

Receptet är enkelt och tar inte lång tid att göra.

Kärleksmums passar för alla tillfällen.


Recept

INGREDIENSER
5 ägg
4 1/2
4 1/2 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
2 msk kako
2 dl vatten
200 g smör

GLASYR
200 g florsocker
2 msk smält smör
5 msk kallt kokt kaffe
1 msk kakao
2 tsk vaniljsocker

GÖR SÅHÄR
Vispa ägg & socker riktigt pösigt. Blanda mjölet med bakpulver & kakao & rör ner detta i smeten. Koka till sist upp vatten och smör så att det smälter och blanda i det. Häll smeten i en långpanna med smörat bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen på 200° i ca 25 minuter. Låt svalna. Häll på kokos.



Kommentarer
Postat av: tildan

farligt natalie, det här är farligt! Man blir helt galet sugen.

puss!

2010-09-15 @ 13:17:50
URL: http://hangmattemys.blogg.se/
Postat av: lashnoblom

men gosigt.. bara att va på denna sida får mig att bli ännu mer hungrig ;)



ne, blir inte så mkt bakande nuförtiden.. inte för att jag har nått att göra på dagarna men ändå så blir de aldrig nått. va i kladdkakefasen för ett tag sen, alltid kladdkaka som vart gjord ;)



2010-09-19 @ 10:14:01
URL: http://lashnoblom.blogg.se/
Postat av: Lisa - Sockerrus

Detta var länge sen jag åt. Är ju så himla gott =)



Mysig blogg du har!

2010-10-07 @ 19:21:25
URL: http://sockerrus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0