Elfte december, en lång dag

Klockan är 11 på kvällen. Jag har precis satt mig ner vid köksbordet i mitt röd-prickiga förkläde som jag inte orkat ta av. Bakade precis färdigt Snöbollar med vit choklad, kokos, grädde och smör, rullade i florsocker. De ska vi ha imorgon till julfikat med våra vänner, tillsammans med mammas nybakade lussemuffins och chokladrutor. Efter det går vi på julkonsert i stan. Det ska bli mysigt!

Det har hunnits med mycket idag, dagen innan tredje advent. Fotat morbror, moster & kusiner, byggt mitt livs fulaste snögubbe, dragit barnen i pulka tillsammans med mamma, städat, övat juldrama med barnen, fikat, dansat dansmatta och spelat Farmville. Nu har lugnet stigit in här i hemmet. Barnen har precis somnat med "Munken & Kulan" spelandes i bakgrunden. Vi är alla helt slut. Och imorgon är en ny dag med nya tag.
Sen kommer veckan som vi förberett för så länge, då vår älskade julkonsert sker! Det kommer bli en intensiv vecka. Ja du gode...

Men jag älskar det. Sången, musiken, gemenskapen & julen. Och det är allt mitt.

Natti natti
/ Natalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0